Πώς μπορώ να σταματήσω το κάπνισμα στην εγκυμοσύνη;

Είναι γνωστό σε όλους μας πως κάπνισμα και εγκυμοσύνη είναι ένας απαγορευμένος συνδυασμός.

Υπάρχουν πολλές μέθοδοι και προγράμματα για την διακοπή του καπνίσματος. Ρωτήστε τον γιατρό σας για περισσότερες λεπτομέρειες και ανακαλύψτε τον τρόπο διακοπής που σας ταιριάζει.

Μερικά εύκολα και απλά βήματα για να βοηθηθείτε σε αυτήν την κατεύθυνση είναι:

 

  • Κρύψτε τα σπίρτα, τους αναπτήρες και τα τασάκια.
  • Απαγορέψτε το κάπνισμα στο σπίτι σας.
  • Ζητήστε από τους γύρω σας να μην καπνίζουν όταν είναι μαζί σας.
  • Πιείτε λιγότερα ποτά που περιέχουν καφεΐνη. Η καφεΐνη μπορεί να ενεργοποιήσει την ανάγκη του οργανισμού για κάπνισμα. Για τον ίδιο λόγο καλό είναι να αποφύγετε και το αλκοόλ.
  • Αλλάξτε τις συνήθεις που ήταν συνδεδεμένες με το κάπνισμα. Αν π. χ. καπνίζατε στο αυτοκίνητο ή όταν αγχωνόσασταν βρείτε κάτι άλλο να απασχοληθείτε αντικαθιστώντας το τσιγάρο.
  • Έχετε μαζί σας τσίχλες ( καλύτερα χωρίς ζάχαρη ). Είναι πολύ χρήσιμες σε περιπτώσεις σαν τις παραπάνω που η ανάγκη σας για κάπνισμα είναι έντονη.
  • Κάνετε δραστηριότητες που απασχολούν το μυαλό σας και ανακουφίζουν την καθημερινή ένταση. Κάντε γυμναστική, περπατήστε για λίγο, διαβάστε κάποιο βιβλίο ή δοκιμάστε ένα νέο χόμπι.
  • Αναζητήστε ψυχολογική υποστήριξη και μπείτε σε ένα πρόγραμμα διακοπής καπνίσματος.
  • Αποφύγετε τα μέρη που ο κόσμος καπνίζει διαρκώς, όπως τα μπαρ, τα κλαμπ και τα εστιατόρια.

 

Μπορώ να χρησιμοποιήσω υποκατάστατα νικοτίνης κατά την εγκυμοσύνη;

 

Τα αυτοκόλλητα και οι τσίχλες νικοτίνης διοχετεύουν ελεγχόμενες ποσότητες νικοτίνης στο αίμα του καπνιστή. Αν και τα προϊόντα βοηθούν τους καπνιστές που προσπαθούν να το κόψουν, αφού μειώνουν το στερητικό σύνδρομο και την ανάγκη για τσιγάρο, η χρήση τους με ασφάλεια από τις εγκύους δεν έχει ακόμα αξιολογηθεί επαρκώς.

Η Αμέρικάνικη Ένωση Μαιευτικής και Γυναικολογίας συστήνει τα αυτοκόλλητα και τις τσίχλες νικοτίνης στις έγκυες γυναίκες ως το μέτρο διακοπής του καπνίσματος που πρέπει να δοκιμάσουν τελευταίο όταν όλα τα άλλα έχουν αποτύχει. Ο γιατρός σας και εσείς θα πρέπει να κρίνετε αν η πιθανότητα να διακόψετε το κάπνισμα – με όλες τις ευεργετικές συνέπειες που αυτό θα έχει στην υγεία την δική σας και του μωρού σας – είναι σημαντικότερη από τους κινδύνους χρήσης προϊόντων νικοτίνης κατά την εγκυμοσύνη.

Πως θα νιώσω αν σταματήσω το κάπνισμα στην εγκυμοσύνη;

 

Τα οφέλη της διακοπής από το κάπνισμα ξεκινούν λίγες μέρες μετά την διακοπή. Μόλις διακόψετε οι καρδιακοί παλμοί σας και οι παλμοί του εμβρύου σας θα επιστρέψουν στο κανονικό και το μωρό σας θα έχει λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξει αναπνευστικά προβλήματα.

Θα έχετε συμπτώματα από την στέρηση, καθώς το σώμα σας είναι συνηθισμένο στην νικοτίνη. Θα λαχταράτε τσιγάρα, θα είστε ευερέθιστες, θα πεινάτε πολύ, θα έχετε πονοκεφάλους και δυσκολία συγκέντρωσης. Πρέπει πάντα να θυμάστε ότι τα συμπτώματα είναι προσωρινά. Είναι πιο έντονα όταν διακόψετε αλλά υποχωρούν μετά από 10-14 μέρες. Όταν το στερητικό σύνδρομο θα είναι έντονο, διατηρήστε τον αυτοέλεγχό σας. Σκεφτείτε γιατί θέλετε να σταματήσετε το κάπνισμα. Σκεφτείτε ότι αυτό που νιώθετε είναι το σώμα σας που αποβάλλει τις τοξικές ουσίες και μαθαίνει να ζει χωρίς τσιγάρο. Θυμηθείτε ότι είναι πιο εύκολο να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα της στέρησης παρά τις χρόνιες ασθένειες που θα προκαλέσει το κάπνισμα σε εσάς και το μωρό σας

 

Ακόμα και εβδομάδες μετά την διακοπή θα υπάρξουν στιγμές που θα επιθυμήσετε έντονα ένα τσιγάρο. Αυτή η επιθυμία θα είναι σύντομη και θα φύγει είτε καπνίσετε είτε όχι. Μην καπνίσετε!

 

Αν δεν τα καταφέρετε μην απογοητευτείτε. Από όσους δοκιμάζουν να κόψουν το κάπνισμα μόνο το 25% τα καταφέρνει με την πρώτη. Οι περισσότεροι καπνιστές επιτυγχάνουν την διακοπή μετά από τρεις αποτυχημένες προσπάθειες. Προγραμματίστε από τώρα τι θα κάνετε καλύτερα την επόμενη φορά.


Πηγή : http://www.webmd.com/
Φωτογραφία : Fumo negli occhi by Alessandro Scarcella on Flickr

Μοιραστείτε το