Μερικά καρότα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των υπέρβαρων παιδιών

Ακόμα και μικρές ποσότητες πράσινων και πορτοκαλί λαχανικών μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών, ανεξάρτητα από το αν χάνουν βάρος, δείχνει μια νέα έρευνα.

Όταν τα λαχανικά αποτέλεσαν -είτε επρόκειτο για φυλλώδη όπως το σπανάκι ή το μπρόκολο είτε για πορτοκαλί λαχανικά όπως τα καρότα- έστω ένα μικρό μέρος της καθημερινής διατροφής των παιδιών, μειώθηκε το επίπεδο των κακών λιπαρών στο σώμα και επίσης βελτιώθηκαν τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα όπως φάνηκε σε έρευνα που διενεργήθηκε σε μια ομάδα υπέρβαρων ισπανόφωνων παιδιών.

Τα παιδιά που κατανάλωναν συστηματικά μια ή δύο μερίδες αυτών των μη αμυλούχων λαχανικών μείωσαν την πιθανότητα να εμφανίσουν προβλήματα στο συκώτι, διαβήτη τύπου 2 και άλλα είδη επιπλοκών που προκύπτουν από την παχυσαρκία.

Παρά το ότι τα παιδιά, ηλικίας 8-18 ετών, συνέχισαν να τρώνε λιγότερα θρεπτικά λαχανικά σε σχέση με αυτά που προτείνονται για μια υγιή διατροφή, η βελτίωση στην υγεία τους ήταν εμφανής και σημαντική.

Σαλάτες από πράσινα φυλλώδη λαχανικά

«Για πολλά παιδιά που βρίσκονται  στις ομάδες κινδύνου, η πρόσληψη λαχανικών είναι πραγματικά πολύ χαμηλή» λέει ο Jaimie Davis, αναπληρωτής καθηγητής στο παράρτημα διατροφικών επιστημών στο πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν.

Λιγότερο από το 6% των παιδιών τρώνε τη συνιστώμενη από το υπουργείο γεωργίας ποσότητα λαχανικών, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

«Βρήκαμε, όμως, ότι ακόμα και αν τρώνε λιγότερο από μια μερίδα λαχανικών τη μέρα,αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών. Μία μεγάλη σαλάτα φυλλωδών λαχανικών αρκεί για να κάνει τη διαφορά» λέει ο Davis.

Για τη μελέτη οι ερευνητές παρατήρησαν τα αποτελέσματα από την παρουσία θρεπτικών λαχανικών στη διατροφή 175 υπέρβαρων ή παχύσαρκων ισπανόφωνων παιδιών στο Los Angeles.

Βρήκαν ότι ακόμα κι ένα τέταρτο της κούπας λαχανικών μπορεί να συνδεθεί με βελτιώσεις στη μεταβολική υγεία που περιλαμβάνουν χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης και λιγότερα “κακά λιπαρά” στο σώμα (εσωτερικό λίπος που παραμένει γύρω από τα εσωτερικά όργανα και λίπος στο συκώτι).

Κάποια είδη λιπών στο σώμα είναι πιο επικίνδυνα γιατί μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και στέλνουν λάθος σήματα στον εγκέφαλο σχετικά με το πότε και πόσο να φάει κανείς.

Το είδος των λαχανικών έχει σημασία. Τα αμυλούχα λαχανικά όπως το καλαμπόκι και η πατάτα δεν αποφέρουν  τα θετικά αποτελέσματα των πράσινων φυλλωδών και πορτοκαλί λαχανικών.

Ερευνητές από το Keck School of Medicine at the University of Southern California είναι συν-συγγραφείς της μελέτης.

Από τον Kimberly Atkins

Πηγή: University of Texas at Austin

http://www.futurity.org/

Μοιραστείτε το