Τα δημοφιλή παιδιά μπορούν να «διαβάζουν τις σκέψεις» των άλλων.

Τα παιδιά που είναι πιο ευαίσθητα στις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων είναι πιο δημοφιλή, αναφέρουν ερευνητές.

Η  έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Child Development, αποκαλύπτει ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και δημοτικού τα οποία είναι καλά στο να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε αυτά που οι άλλοι σκέφτονται, θέλουν και νιώθουν  θεωρούνται δημοφιλή από τα άλλα παιδάκια και από τις δασκάλες και τους δασκάλους τους.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Virginia Slaughter, επικεφαλής της σχολής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Queensland, η κατανόηση των αντιλήψεων των άλλων θα μπορούσε να διευκολύνει το είδος αλληλεπίδρασης που βοηθάει τα παιδιά να είναι και να παραμένουν δημοφιλή.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι αν τα παιδιά μάθουν να είναι ευαίσθητα στις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων μπορεί να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τα άλλα παιδιά» λέει η Slaughter.

«Αυτό θα μπορούσε να είναι σημαντικό ιδιαίτερα για τα παιδιά που έχουν προβλήματα με τις φιλικές σχέσεις και τα παιδιά που είναι κοινωνικά απομονωμένα».

Η Slaughter διεξήγαγε τη μετα- ανάλυση  η οποία εξέτασε 20 μελέτες που ασχολούνταν με τη σχέση μεταξύ της θεωρίας του νου και της αποδοχής από τους άλλους προκειμένου να καθορίσουν αν υπήρχε κάποια άμεση σύνδεση ανάμεσα στην αναγνώριση των αναγκών και των επιθυμιών των άλλων και το να είναι κάποιος δημοφιλής.

Οι έρευνες εξέτασαν περισσότερα από 2000 παιδιά ηλικίας 2 ως 10 ετών στην Ασία, την Αυστραλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Ο βαθμός δημοτικότητας μετρήθηκε μέσω ανώνυμων βαθμολογήσεων από τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς. «Η επανεξέταση των ερευνών μας επέτρεψε να δούμε τα ευρήματα πολλών ερευνών και να επιβεβαιώσουμε ότι υπάρχει μια ευθεία σύνδεση ανάμεσα στη θεωρία του νου και τη «δημοτικότητα» των παιδιών» λέει η Slaughter.

«Η ικανότητα να αναγνωρίζει κάποιος τι σκέφτονται οι άλλοι, τι θέλουν και τι νιώθουν είναι προπομπός της συναισθηματικής ευφυίας στην ενήλικη ζωή.»

«Το να κατανοεί ένα παιδί τις αντιλήψεις των άλλων είναι σημαντικό και διευκολύνει τη δημιουργία φιλικών σχέσεων στα σχολικά χρόνια αλλά και τη διατήρησή τους καθώς μεγαλώνει».

Η έρευνα ανακάλυψε, επίσης, ότι η σύνδεση αυτή είναι πιο αδύναμη ανάμεσα στα αγόρια από ό,τι ανάμεσα στα κορίτσια, υποδεικνύοντας έμφυλες διαφορές στον τρόπο που σχετίζονται μεταξύ τους τα παιδιά.

«Οι φιλίες των κοριτσιών τείνουν να επικεντρώνονται περισσότερο στη διαπροσωπική αλληλεπίδραση» λέει η  Slaughter.

«Ενώ τα αγόρια μπορεί να επιλύσουν μια σύγκρουση παλεύοντας τα κορίτσια επιλύουν τις διαφορές τους μέσω διαπραγμάτευσης και αυτό απαιτεί κατανόηση της σκέψης του άλλου».

Πηγή:http://www.futurity.org/
University of Queensland
UNIVERSITY OF QUEENSLAND rightOriginal Study
Φωτογραφία: sweet potatoes by Evonne, on Flickr

 

 

Μοιραστείτε το