Το υπερβολικό ενδιαφέρον για τις εξετάσεις καταστρέφει την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση των μαθητών στα σχολεία, σύμφωνα με έρευνα.

Το υπερβολικό ενδιαφέρον για τις εξετάσεις καταστρέφει την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση των μαθητών στα Αγγλικά σχολεία, αναφέρει μια έρευνα.

Η αναφορά της Εθνικής Ένωσης Καθηγητών (NUT) υποστηρίζει ότι οι μαθητές αναπτύσσουν ψυχικές διαταραχές που σχετίζονται με τα τεστ.

Η αναφορά που βασίζεται σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 8000 εκπαιδευτικοί και σε μια επαναθεώρησή της λέει ότι η έμφαση στις εξετάσεις και τα διαγωνίσματα περιορίζει το εύρος μάθησης των παιδιών.

Η αναφορά “Exam Factories.The Impact of Accountability Measures on Children and Young People”, από την καθηγήτρια  Merryn Hutchings του London Metropolitan University, λέει ότι η συναισθηματική υγεία των μαθητών και μαθητριών υποφέρει εξαιτίας της υπερβολικής επένδυσης στα αποτελέσματα των τεστ.

Αναφερόμαστε στους εθνικούς διαγωνισμούς, σε τεστ και σε μετρήσεις προόδου που η κυβέρνηση χρησιμοποιεί προκειμένου να ελέγχει τα σχολεία.

Οι περισσότερες και περισσότεροι εκπαιδευτικοί που ρωτήθηκαν στην έρευνα συμφώνησαν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες «αισθανόντουσαν όλο και περισσότερο άγχος  και ένταση καθώς πλησίαζε  η περίοδος των εξετάσεων».

Ένας δάσκαλος είπε : «Τα βλέπεις,10- 11 ετών παιδιά να βρίσκονται στα πρόθυρα της απόλυτης κατάρρευσης.»

Μια άλλη δασκάλα είπε : «Ένα παιδί έλειψε από το σχολείο για τρεις ημέρες γιατί ήταν τόσο αγχωμένο για τα αποτελέσματα του πρόσφατου τεστ του και δεν ήθελε να δώσει άλλες εξετάσεις πια.»

Η Lucie Russell, η οποία διευθύνει καμπάνιες στη φιλανθρωπική οργάνωση  Young Minds, είπε:

«Και οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται υπό αφόρητη πίεση προκειμένου να επιτύχουν αποτελέσματα σε ένα περιβάλλον -εργοστάσιο διαγωνισμών.»

«Πολλά από τα παιδιά με τα οποία δουλεύει η οργάνωσή μας λένε ότι νιώθουν ότι οι βαθμοί τους στις εκάστοτε εξετάσεις είναι καθοριστικοί και αυτό είναι καταστροφικό για την υγεία και την αυτοεκτίμησή τους.»

Σύμφωνα με την αναφορά, οι εξετάσεις επηρεάζουν όλα τα είδη μαθητών και μαθητριών.

«Υψηλές προσδοκίες»

Ένας συντονιστής προγράμματος σε ένα γυμνάσιο για παιδιά με ειδικές ανάγκες είπε:  «Οι μαθητές και μαθήτριες που έχουν περισσότερες ικανότητες και που έχουν ένα πολύ υποστηρικτικό περιβάλλον ή πιεστικούς γονείς νιώθουν μεγαλύτερο άγχος εξαιτίας των προσδοκιών από το περιβάλλον τους.»

«Από την άλλη τα παιδιά που έχουν λιγότερες ικανότητες ή λιγότερο υποστηρικτικούς γονείς υποφέρουν εξίσου από το γεγονός ότι δεν τους παρέχεται ένα πρόγραμμα που να τους ταιριάζει.»

Η αναφορά υποστήριξε, επίσης, ότι η αφοσίωση στις εξετάσεις βλάπτει τις σχέσεις εκπαιδευτικών μαθητών καθώς οι καθηγητές αδυνατούν να δουν τους μαθητές ως σύνολο και όχι ως βαθμούς.

«Νέο πρόγραμμα»

Ο Kevin Courtney, διευθυντής της εθνικής ένωσης καθηγητών είπε : «Οι εκπαιδευτικοί το λένε πλέον ξεκάθαρα «αν κάτι δεν σχετίζεται με τα τεστ τότε δε θεωρείται προτεραιότητα.»

«Η λογική των σχολείων στοχεύει πλέον στο να συναντήσει τους στόχους και τις απαιτήσεις της κυβέρνησης. Όπως φαίνεται από την αναφορά, τα σχολεία γίνονται εργοστάσια εξετάσεων.»

Υποστήριξε ότι «αυτή η εκπαιδευτική ατζέντα καταστρέφει την εμπειρία της εκπαίδευσης των παιδιών η οποία θα έπρεπε να είναι χαρούμενη και να τους αφήνει  δίψα για γνώση για την υπόλοιπη ζωή τους.»

Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου παιδείας είπε :

«Ένα μέρος της δέσμευσής μας για κοινωνική δικαιοσύνη είναι η αποφασιστικότητα να διασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί δέχεται μια εκπαίδευση που του επιτρέπει να πραγματώσει τις δυνατότητές του. Γι αυτό δημιουργούμε νέες προδιαγραφές με ένα αυστηρό νέο πρόγραμμα σπουδών, εξετάσεις διεθνούς κύρους και ένα νέο σύστημα αξιολόγησης που επιβραβεύει τα σχολεία που βοηθούν τα παιδιά να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό τους.»

Πηγή : http://www.bbc.com/news/
Φωτογραφία : Study-of-Study-by-Randen-Pederson-on-Flickr

 

Μοιραστείτε το